جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد؛
کیش در سال های اخیر توانسته در کنار افزایش جذب گردشگران توسعه عمرانی و زیرساختی داشته باشد. این اتفاق در نتیجه اقدامات شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بوده که به عنوان بازوی راهبردی توسعه مشارکت در پروژه های منطقه نقش ایفا می کند.
کد خبر: ۶۸۷۲۰

تیتر 20 -  شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش که با هدف رشد و توسعه صنعتی زیرساختی و بازرگان منطقه آزاد كيش ایجاد شده و بخشی از این هدف را باید از طريق جذب سرمايه داخلی و خارجی محقق کند. اما این شرکت تنها می تواند سهمی 49 درصدی در سرمایه‌گذاری مشارکتی داشته باشد.


از این رو در سالهای اخیر با تامین مالی خلاقانه در حوزه زمین و ساختمان زمینه مشارکت‌های جدیدی را به وجود آورد و به توسعه زیرساخته جزیره کیش کمک کرد.


 در واقع این شرکت به عنوان بازوی سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر تسهیل شرایط سرمایه گذاری اقدام کرد. راه اندازی پروژه های ناتمام یکی از سیاست های مدیران منطقه آزاد کیش است. 


پروژه هایی که تا پیش از این در سراسر کیش به صورت نیمه تمام دیده می شدند با تدبیر مشارکت چندگانه در حال پیشروی هستند.


 این شرکت در سال های گذشته در برخی پروژه ها مانند شرکت های لیزینگی همکاری کرده به طوری که متقاضی خرید 30 درصد سرمایه را پرداخت کرده است.سپس شرکت سرمایه‌گذاری به صورت یکجا پول شرکت سرمایه گذاری را تسویه کرده و بعد در مدتی به صورت اجاره به شرط تملیک سند به نام شخص واگذار شده و در رهن شرکت سرمایه‌گذاری قرار گرفته و پس از تسویه شخص سند قطعی به خریدار داده شده است.


 در واقع شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش ظرفیت بالایی در اقتصاد منطقه آزاد ایجاد کرده و اثرات آن در رونق اقتصادی و گردشگری نمایان شده است.


 شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در حال حاضر هلدینگ چند رشته ای  است که در تمام زنجیره پروژه های عمرانی فعالیت دارد.


 به طوری که  علاوه بر تامین مالی در ساخت و ساز با بخش خصوصی در پروژه های خدماتی، تولیدی و ... مشارکت می کند. البته این شرکت طبق اساسنامه نمی تواند در سرمایه‌گذاری از منابع بانکی استفاده کند.


حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد جزیره کیش می شوند. این بدان معناست که سرمایه گذاری در این جزیره باید به صورت پیوسته ادامه داشته باشد تا ضمن اینکه همچنان مورد توجه گردشگران است، زمینه ای برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم کند که در نتیجه ظرفیت‌سازی در بخش های گردشگری و خدماتی به وجود می آید.

 
برای نمونه در همین پروژه مسکونی کیش رویای زندگی در زمینی  82 هزار متر مربعی با 5 برج و 802 واحد مسکونی اجرا کرد. این اقدام نه تنها در رونق اقتصادی آنجا موثر بود، زمینه شکل گیری اصناف مرتبط در همان محدوده را به وجود آورده است.


این شرکت در سال های اخیر با تدوین بسته های سرمايه گذاری در ايجاد و شناسايي فرصت ها و پروژه هاي زیرساخت به توسعه کیش کمک کرده است. از طرف دیگر از آنجایی که این پروژه ها در قالب طرح جامع منطقه آزاد كيش طراحی شده اند همگونی در جزیره را افزایش داده است.


در واقع با توجه به اینکه پروژه های اجرایی این شرکت ابتدا در مجمع مطرح و تصویب می شوند و تصميم گیری برای سرمايه ‌گذاری يا مشاركت در خصوص موضوع شركت با پيشنهاد هيأت ‌مديره انجام می شود، عملا پروژه ها کارشناسی شده اجرا می شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز